Márciustól a digitális oktatás kezdetétől, több ezer gyerek tanulását és szülők munkáját segítette, az angol nyelvi tananyag és gyakorló. Akkori felajánlással több száz pedagógus élt, és vont be ezáltal több ezer gyermeket. A korábban díjazott módszer (MMM díj- Nyelviskolák Szakmai Egyesülete) mára, komplex felkészítővé nőtte ki magát.
Legyen szó szókincs, nyelvtan, kommunikáció tanításáról, a pontos és sikeres elsajátítás a tanuló részéről nagy odafigyelést igényel. Hogyan lehet az érdeklődést a nyelvtanulás iránt folyamatosan fenntartani? Röviden válaszolva: ha érdekes, hasznos, könnyen feldolgozható a tananyag. És van egy rejtett motiváció is, amely csak a közösségben értelmezhető, a társakkal szemben előnyt biztosít.
Hogy fejleszthetők a nyelvi készségek digitális tanulással?
1, Szókincs
A digitális nyelvtanulási módszerek felzárkóztak, ha nem megelőzték, a hagyományosabb nyelvtanulási eljárásokat. Az online eszközök a hagyományosabb társaikhoz képest szélesebb körű információt nyújtanak a szavakról és a szó jelentéséről.
- kiejtést meghallgatása
- a kiejtést gyakorlása
- helyesírást fejlesztés
- olvasás fejlesztés
- szavakmélyebb rögzítése:képek, szókép rögzítése, hangzóanyag hallgatása
- interaktív játékokat lehet játszani osztálytársakkal vagy egyedül
2, Nyelvtan
Nyelvtan sok gyereknek nehezen elsajátítható, talán a nyelvtanulás legnehezebb része. A gyakran elvárt nyelvtanilag helyes beszédre törekvés pont az ellenkező hatást váltja ki. A beszéd akadozóvá válik és bizonytalan lesz. Sokat segít, ha a nyelvtant a beszéd szerves részének tekintjük és nem valami teljesen különálló dolognak. A tudatosítás segít jobban megérteni a szituációkat és megértetni magunkat.
Miért válasszunk digitális tananyagot a nyelvtan tanuláshoz?
- saját haladási tempóban lehet haladni
- önellenőrzés lehetősége adott,
- azonnali visszajelzést ad,negatív minősítés nélkül,
- változatos feladatok, amelyek a nyelvtani jelenségeket az élőbeszéd keretében tanítják
3, Kommunikáció
A kommunikációs célok elérése a legfontosabb a nyelvtanuló számára. Ha valaki a nyelvismeretét negatívan akarja minősíteni, akkor ezt mondja: Még egy pohár vizet sem tudok kérni angolul, németül stb. A vízkérést nevezzük kommunikációs célnak. Röviden: üzenetünket eljuttassuk a befogadóhoz, hogy az megértse, és reagáljon is rá. Cselekedjék, gondolkodjék vagy válaszkommunikációt indítson el.
Az a jó a kommunikáció tanulásában, hogy egy sémára sok variációt lehet alkalmazni. Figyeljük csak meg: Kérek egy pohár vizet; vagy kérek egy szelet kenyeret; kérek egy hamburgert. A jó hírem az, hogy a kommunikációs célok önmagukban is tanulhatók, és a legnagyobb előnnyel járnak a nyelvtanuló számára.
Hogyan lehet a kommunikációt tanítani online?
- meg lehet tanulni a kérés, kérdés, utasítás, felszólítás stb helyes formáit
- meg lehet hallgatni a kérés, kérdés, utasítás, felszólítás stb helyes formáit
- beszédhelyzetben tanulmányozni és alkalmazni őket
- kimondani hangosan, többféle variációban
- gyakorolni többféle variációban
A felső tagozatos korosztálynak nagyon fontos, hogy a gyakorlás átlátható, szórakoztató és a nyelvtanulás szempontjából fontos érzékszervek és készségek folyamatosan dolgozzanak. Legyen a tananyag vizuális, meghallgatható és játékos.
Olvass további cikkeket, oldj meg feladatokat, próbáld ki magad!
“So…that” “Such…that” mikor melyiket használjuk
So...that és a such...that mindkettőnek: a magyar mondatban a "so" -nak és a "such"-nak ugyanaz a jelentésük = "olyan" az eredmény magyarázatára szolgálnak (amelyeket korábban említettünk) melléknév vagy határozószó előtt állnak -a that elhagyható 1, So...that...
In the bathroom
Put your knowledge into a quiz.Lépj velünk kapcsolatba!Közösségi médiaCsatlakozz facebook oldalunkhoz: facebookÜzenetküldéshello@nyolcadikranyelvvizsga.hu
Interaktív angolóra gyerekeknek
Hogyan zajlik az angol nyelv oktatása online térben? Az angol nyelv online oktatása óvodásoknak, alsó tagozatosoknak, felső tagozatosoknak teljesen ismeretlen fogalom volt. A „külön angolórák” jelenléti órák voltak, a kicsiknek sok-sok mozgásos feladattal, csoportos...