fbpx

Márciustól a digitális oktatás kezdetétől,  több ezer gyerek tanulását és szülők munkáját segítette, az angol nyelvi tananyag és gyakorló. Akkori  felajánlással több száz pedagógus élt, és vont be ezáltal több ezer gyermeket. A korábban díjazott módszer (MMM díj- Nyelviskolák Szakmai Egyesülete) mára, komplex felkészítővé nőtte ki magát.

Legyen szó szókincs, nyelvtan, kommunikáció tanításáról, a pontos és sikeres elsajátítás a tanuló részéről nagy odafigyelést igényel. Hogyan lehet az érdeklődést a nyelvtanulás iránt folyamatosan fenntartani? Röviden válaszolva: ha érdekes, hasznos, könnyen feldolgozható a tananyag. És van egy rejtett motiváció is, amely csak a közösségben értelmezhető, a társakkal szemben előnyt biztosít.

Hogy fejleszthetők a nyelvi készségek digitális tanulással?

1, Szókincs

A digitális nyelvtanulási módszerek felzárkóztak, ha nem megelőzték, a hagyományosabb nyelvtanulási eljárásokat. Az online eszközök a hagyományosabb társaikhoz képest szélesebb körű információt nyújtanak a szavakról és a szó jelentéséről.

  • kiejtést meghallgatása
  • a kiejtést  gyakorlása
  • helyesírást fejlesztés
  • olvasás fejlesztés
  • szavakmélyebb rögzítése:képek, szókép rögzítése, hangzóanyag hallgatása
  • interaktív játékokat lehet játszani osztálytársakkal vagy egyedül

 

2, Nyelvtan

Nyelvtan sok gyereknek nehezen elsajátítható, talán a nyelvtanulás legnehezebb része. A gyakran elvárt nyelvtanilag helyes beszédre törekvés pont az ellenkező hatást váltja ki. A beszéd akadozóvá válik és bizonytalan lesz. Sokat segít, ha a nyelvtant a beszéd szerves részének tekintjük és nem valami teljesen különálló dolognak. A tudatosítás segít jobban megérteni a szituációkat és megértetni magunkat.

Miért válasszunk digitális tananyagot a nyelvtan tanuláshoz?

  • saját haladási tempóban lehet haladni
  • önellenőrzés lehetősége adott,
  • azonnali visszajelzést ad,negatív minősítés nélkül,
  • változatos feladatok, amelyek a nyelvtani jelenségeket az élőbeszéd keretében tanítják

3, Kommunikáció

A kommunikációs célok elérése a legfontosabb a nyelvtanuló számára. Ha valaki a nyelvismeretét negatívan akarja minősíteni, akkor ezt mondja: Még egy pohár vizet sem tudok kérni angolul, németül stb. A vízkérést nevezzük kommunikációs célnak. Röviden: üzenetünket eljuttassuk a befogadóhoz, hogy az megértse, és reagáljon is rá. Cselekedjék, gondolkodjék vagy válaszkommunikációt indítson el.

Az a jó a kommunikáció tanulásában, hogy egy sémára sok variációt lehet alkalmazni. Figyeljük csak meg: Kérek egy pohár vizet; vagy kérek egy szelet kenyeret; kérek egy hamburgert. A jó hírem az, hogy a kommunikációs célok önmagukban is tanulhatók, és a legnagyobb előnnyel járnak a nyelvtanuló számára.

Hogyan lehet a kommunikációt tanítani online?

  • meg lehet tanulni a kérés, kérdés, utasítás, felszólítás stb helyes formáit
  • meg lehet hallgatni a kérés, kérdés, utasítás, felszólítás stb helyes formáit
  • beszédhelyzetben tanulmányozni és alkalmazni őket
  • kimondani hangosan, többféle variációban
  • gyakorolni többféle variációban

 

A felső tagozatos korosztálynak nagyon fontos, hogy a gyakorlás átlátható, szórakoztató és a nyelvtanulás szempontjából fontos érzékszervek és készségek folyamatosan dolgozzanak. Legyen a tananyag vizuális, meghallgatható és játékos.

Olvass további cikkeket, oldj meg feladatokat, próbáld ki magad!