Csecsemőként és kisgyerekként az anyanyelvünket csak egyetlen érzékszervünk felhasználásával tanultuk meg és fejlesztettük tökéletesre, ez pedig a fülünk volt. Nem voltak előttünk könyvek, hívóképek, szótárak mégis majdnem mindenki megtanulja 2-4 év alatt kommunikációs szinten az anyanyelvét. Ebből az első egy év a beszéd konkrést gyakorlása nélkül telik el. Csak befogadjuk és nem használjuk a nyelvet. Itt bontakozik ki azon képességünk, hogy csupán a fülünkre támaszkodva is elsajátíthatunk egy nyelvet. Mára azok lesznek sikeres nyelvtanulók, akik a vizuális tanulás mellett a hallás utáni tanulási stílust is használják.
Kövesd a nyolcadikranyelvvizsga.hu oldalt ha tetszik a cikk!
Vagy lépj be a csoportunkban Vidám angol
ha nyárra keresel nyelvtanulási lehetőséget: Angoltanulás2022nyár csoportba
Három fő tanulási képességet különböztet meg a VAK model. Ezek a látás, mozgás és hallás utáni tanulási stílust előnyben részesítő tanulók. Ebből a hallás utáni tanulásban jók csak a népesség maximum 10%-át teszik ki.
DE ÉN ÚGY GONDOLOM, HOGY MINT MINDEN KÉPESSÉG EZ SEM RÖGZÜLT, HANEM FEJLESZTHETŐ!
Mik a legfőbb előnyei a hallás utáni tanulásnak?
- Felgyorsítja a nyelvtanulást. Gyorsabban beszélünk mint olvasunk vagy írunk, ezért mások beszédét hallgatva vagy reagálva többet halljuk és használjuk a nyelvet.
- Magabiztos nyelvtanulóvá tesz. Mert ami a nyelv lényege azt gond nélkül adja vissza egy hallás utáni nyelvtanuló. A kiejtése, intonációja mind sokkal szebb lesz.
- Felgyorsul a reakció idő. A hallott beszéd értése és a válasz is könnyebben megy annak aki meri elengedni az írott mankót.
- Megfigyelhetően nyugodtabb és világosabb a beszéde. Képes egy gondolatot/ történetet végigmondani fennakadás nélkül.
- Kevésbé fárad el az idegennyelv használata során. Pontosan azt az agyterületet mozgatja, amelyet a tanuláskor is használt ezért nem olyan nehézkes az előhívás, és egyszerűbb a beszéd is. Ezért a mondatai nem esnek széjjel. Hosszabban tud beszélni.
Hogyan legyünk sikeres hallás utáni nyelvtanulók, még akkor is ha “vizuális típusok” vagyunk?
- Beszéljünk. Akár mekkora megerőltetést jelent is, beszéljünk. Válaszoljunk kérdésekre, beszélgessünk tanárral, tanulótárssal, baráttal.
- Legyünk aktív figyelők. A kocsiban háttérként hallgatott hanganyag nem fog segíteni. Ha nem figyelünk felnőttként már nem ragad ránk a nyelv. Nézzük az időt mennyi ideig vagyunk képesek figyelni egy hanganyagra. Gyakorlással érezhetően emelkedik ez a szint.
- Ugyanazt a témát vegyük elő többször is. Ezzel ismételjük, és elsajátítjuk mélyebben a szavakat, szerkezeteket, mondatokat.
Hogyan támogatjuk a programunkkal a hallás utáni nyelvtanulási képességet?
- Sok-sok beszéddel
- Hallási feladatokkal
- Hallás utáni feladatokkal, amelyeket többször is gyakorolhatsz egymás után.
- Autentikus anyagokkal, amelyek az aktív figyelmet tartják fent, és arra ösztönzik a tanulókat, hogy hallás alapján értsék meg az információt és önállóan fogalmazzák meg a válaszaikat.
- REMÉLJÜK HAMAROSAN KIPRÓBÁLOD MILYEN AZ SZUPERGYORS AKTíV NYELVTANULÁS!
NÉZD MEG, HOGY ÉPÜL FEL EGY KURZUS!
Olvass további cikkeket, oldj meg feladatokat, próbáld ki magad!
Should shouldn’t használata
Should/ shouldn't - kell, kellene/nem kell, nem kellene Használata: Akkor használjuk, ha tanácsot adunk, vagy arról beszéljünk, amit helyesnek vagy helytelennek gondolunk. You should azt jelenti : Szerintem hasznos lenne számodra, ha így cselekednél. You shouldn't...
Online angol óra gyerekeknek Hogyan lehet sikeres? Egy szülő és egy tanár tapasztalatai
Szülő szemével Hogy rögtön a végén kezdjem; nekünk az online magánórák beváltak. A kisfiam másodikos, az iskolai órák nem igazán kötötték le. Nem is a tanárnénivel lenne baj, de nagyon sok idő megy el a szervezéssel. Az órából 10 perc biztos hogy azzal telik, hogy itt...
Happy Easter!
Easter is a spring festival of new life. As a pagan tradition, it is the beginning of growth and new life after the cold, winter months. The name comes from the Anglo-Saxon goddess of the dawn and spring – Eostre. For Christians, Easter celebrates the resurrection of...